NAFARROAKO ENPRESA-KORPORAZIO PUBLIKOA (CPEN)
Efizientzia eta eraginkortasuna elkarri lotuta joan beharreko bi kontzeptu dira, norbaitek helburu bat markatzen duenean arrakasta lortzeko. Bi ezaugarri horiek profesional on baten bereizgarri dira, eta, hedaduraz, bere zerbitzuak eskaintzen dituen enpresarena ere.
Nafarroako Enpresa-Korporazio Publikoa (CPEN) 1600 langilek osatzen dute. Euren egitekoa, COVID-19aren pandemiak eragindako krisia eta azken buruan, Ukrainako gerrarekin bizitakoa kontuan hartuta, ez da beti erraza izan. Hala ere, guztiek lanari eutsi eta ekin diote; arduraz, konpromisoz eta norberaren talentu dosi handienak guztion ongizatearen zerbitzura jarriz.
Osagai horiek guztiak bateratzen direnean emaitza onak lortzea ondorio naturala izaten da.
Hala gertatzen da CPEN-n. Urtez urte, ezarritako helburuak betetzen ditu, nahiz eta egun dugun testuingurua aldakorra izan eta ziurgabetasunez beteta egon.
Erronkak agertzen doaz, lengoaiak aldatu egiten dira, baina helburuak berbera izaten jarraitzen du: Nafarroako Gobernuak bere lan eremuetatik garatzen duen zerbitzu publikoaren benetako jarraipena izatea eta Nafarroarentzat aberastasuna sortzea.
Horregatik guztiagatik, Foru Gobernuak bere enpresa-sektore publikoaren aldeko apustua egiten du eta era berean, CPEN bezalako erakunde bat eredu izaten jarraitzea nahi du, bere kudeaketa iraunkortasunean eta gardentasunean oinarrituz, eta lana modu orekatuan aurrera eramanez.
José Luis Arasti
Nafarroako Gobernuko Ekonomia eta Ogasun kontseilaria
CPENeko kontseilari delegatua
Ekainaren 18ko 8/2009 Legeak ezarritakoari jarraikiz, 2009ko azaroaren 4an Corporación Pública Empresarial de Navarra, S.L.U. (CPEN) (Nafarroako Enpresa-Korporazio Publikoa) eratu zen Nafarroako Foru Erkidegoko ondasunaren zati garrantzitsu bat, funtsean sozietate publikoak, antolatzeko eta arrazionalizatzeko tresna bateratua izateko helburuarekin.
2010eko urtarrilaren 18an Nafarroako Gobernuak ordura arte hainbat enpresetan zituen partaidetza guztiak CPENera intsuldatzea erabaki zuen. Hala, CPEN enpresa-sektore publiko handi baten sozietate matrize bilakatu zen. Optimizazio, eraginkortasun eta efizientziaren bila ibiltzearen emaitza gisa, 39 sozietate publiko izatetik (CPEN barne) 16ra pasatu ginen.
CPENren lan-taldea 17 pertsonek osatzen dute; haien zeregin nagusia Nafarroako Gobernuko gainerako sozietate publikoei aholkularitza eta laguntza teknikoa eskaintzea da, honako arlo hauetan: erosketak, inbertsioak eta kontratazioak; komunikazioa; finantzak; arlo juridikoa eta giza baliabideak.
Gaur egun pertsona bera arduratzen da konpainiaren koordinazio eta ordezkaritzaz eta finantza-zuzendaritzaz. Juridiko saileko pertsona batek lanaldi partziala du.
Zuzendaritza nagusia
Erosketa, inbertsio eta zerbitzu kontratazio saila
Erantzukizun Sozial Korporatibo saila eta koordinatzaile operatiboa
Finantza eta kontrol saila
Giza baliabide saila
Idazkaritza
Sail juridikoa
Komunikazio saila
Jarraian CPENren azken urteetako urteko kontu kontsolidatuak eta indibidualak kontsultatu ditzakezu.
2022
Kontu Indibidualak CPEN 2022 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2022 (gazteleraz)
2021
Kontu Indibidualak CPEN 2021 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2021 (gazteleraz)
2020
Kontu Indibidualak CPEN 2020 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2020 (gazteleraz)
2019
Kontu Indibidualak CPEN 2019 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2019 (gazteleraz)
2018
Kontu Indibidualak CPEN 2018 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2018 (gazteleraz)
2017
Kontu Indibidualak CPEN 2017 (gazteleraz) Kontu Kontsolidatuak CPEN 2017 (gazteleraz)Sarasate pasealekua, 38, 2. esk. - 31001 Iruñea (Nafarroa)
Tel: +34.848.420.872
@CPEN_SSPP_na | LinkedIn
Segur aski, Nafarroako Enpresa-Korporazio Publikoa (CPEN) Nafarroako Gobernuko sozietate publiko ezezagunena izango da; gure funtzioak kontuan hartuta, ulertzekoa da hori.
CPENek gizartearekin duen konpromisoa ez da soilik baliabide publikoak modu eraginkor eta efizientean erabiltzea. Horrez gain, enpresa-sektore publiko orekatu eta jasangarria lortu nahi du, balioak transmititzeko elementu gisa balioko duena, Foru Erkidegoaren garapen ekonomikoa sustatuko duena eta Nafarroako Gobernuko sailen politiken egikaritzea erraztuko duena.
Gaur egun 17 profesionalek osatzen dugu CPEN eta aholkularitza-zerbitzuak eskaintzen dizkiegu gainerako sozietate publikoei eta Nafarroako Gobernuari –hala behar duenean– 6 arlo zabal hauetan: erosketak, inbertsioak eta kontratazioak; komunikazioa; erantzukizun sozial korboratiboa; finantzak; arlo juridikoa eta giza baliabideak.
Gure funtzio nagusien artean hauek nabarmendu ditzakegu: sozietate publikoen funtzionamenduaren eta jardueren koordinazioa –eraginkortasuna, efizientzia eta balioen eraketa irizpidetzat hartuta– eta ildoen diseinua eta haien aplikazioaren jarraipena Korporazioari dagozkion eremuetan (aurrekontuak egitea, plan estrategikoak, finantziazio-egiturak, homogeneizazioa, komunikazio-politikak eta abar). Horretarako, denboran zehar prozedurak ezarri dira sozietateen kudeaketa eta finantza-egoera sakontasunez ezagutzen laguntzeko reporting, aurrekontu eta abarren bidez.
Aurrekoa bezain garrantzia da, bestalde, CPENri egotzi zaion ardura enpresa-sektore publiko osoaren onura eta garapena helburu duten proiektu estrategiko singularrak sustatzeko (esate baterako, sozietate publikoen berdintasun-planak, kode etikoa eta jokabide-kodea, edo kudeaketa internalizatzeko edo kanpora ateratzeko prozesuak –Nafarroako Zirkuituaren kasuan gertatu zen bezala–).
Azken batean, CPENek balioa sortzen dio Nafarroako Gobernuari, agindu zaizkion funtzioak gauzatuz...
- Ondasun Publikoaren kudeaketa hobetuz
- enpresa-sektore publikorako ezarpen estrategiko korporatiboa ahalbidetuz
- kudeaketa hobetuko duten politika homogeneoak, praktikoak eta prozedura komunak ezarriz
- ikuspegi komun bat ekarriz eta sozietateen artean ideien eta jarduera egokien transferentzia erraztuz
- eragiketa-gastuak murriztuz
- proiektu konplexuak gauzatzen lagunduz
- erabakiak hartzea errazten duen ekonomikoa- eta finantza-ikuspegi sendotua ahalbidetuz
- Nafarroako Gobernuaren solaskide bakarra izanez (sozietate publikoen informazio guztia biltzen duen solaskidea)
- kudeaketa-organoak murriztuz
- eta enpresa-sektore publikoaren kudeaketan Parlamentuaren parte hartzea ahalbidetuz Administrazio Kontseiluan duen partaidetzaren bidez
CPENen enpresa-sektore publikoaren etengabeko hobekuntzarekin konprometituta gaude, eta hori lortzeko lanean jardungo dugu egunez egun. Izan ere, ziur gaude korporazioan dauden sozietate guztiekin eta haien lan-taldeekin partekatzen dugun egungo eta etorkizuneko arrakastaren funtsa gure giza taldearen jarduera egokia, inplikazioa eta profesionaltasuna direla.
Corporación Pública Empresarial de Navarra, S.L.Uren (CPEN) (Nafarroako Enpresa Korporazio Publikoaren) kudeaketa eta administrazioa Administrazio Kontseilu bati dagokio. Administrazio Kontseilu horretako kontseilariak ondasun alorrean aplikagarria den araudian ezarritakoari jarraiki izendatzen dira.
CPENren Administrazio Kontseiluaren osaketan gizonen eta emakumeen kopurua proportzionala izango da; portzentajea ez da % 60tik gorakoa izango, ez kasu batean ez bestean.
Corporación Pública Empresarial de Navarra, S.L.Uren (CPEN) sozio bakarrak izendatuko ditu Administrazio Kontseiluko kideak; honela egingo da banaketa:
- Heren bat Nafarroako Gobernuak proposatuta
- Heren bat Nafarroako Parlamentuak proposatuta
- Heren bat entzute handiko profesional independenteen artean
Nafarroako Foru Erkidegoko Presidentea izango da Kontseiluko lehendakari, eta hau, era berean, Kontseiluko berezko kide izango da Nafarroako Gobernuak proposatutako herenaren barruan. Era berean, ondasunen arloko eskumena duen sailaren kontseilaria ere berezko kide izango da Nafarroako Gobernuak proposatutako herenaren barruan.
Aurrekoari jarraikiz, honako hau da gaur egun CPENren Administrazio Kontseiluak duen osaketa:
Gobernu-, administrazio- eta zuzendaritza-funtzioetarako arduraldi-erregimena, karguka:
- Administrazio Kontseiluko kideak: Bilkuretara bertaratzea eta beren karguei dagozkien funtzioak gauzatzeko beharrezko dedikazioa.
- Koordinatzailea: Finantza- eta kontrol-zuzendaritza, eta karguarekin lotutako funtzioak, Administrazio Kontseiluak ahaldundutako fakultateei jarraikiz.
Aurreko urtean (2022) jasotako ordainsari gordinak eta bestelako konpentsazio ekonomikoak, karguaren eta kontzeptuaren arabera banakatuta:
- María Chivite Navascués andrea (Presidentea): Ez du ordainsaririk ez eta konpentsazio ekonomikorik jaso entitatearen eskutik.
- Elma Saiz Delgado (Kontseilari Delegatua): Ez du ordainsaririk ez eta konpentsazio ekonomikorik jaso entitatearen eskutik.
- Mikel Irujo Amezaga jauna: Ez du ordainsaririk ez eta konpentsazio ekonomikorik jaso entitatearen eskutik.
- Francisco Javier Garde Garde jauna: 2022ko ekitaldiari dagozkion 1.400 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.
- Javier Onieva Larrea jauna: Ez du ordainsaririk ez eta konpentsazio ekonomikorik jaso entitatearen eskutik.
- Cristina Sotro Belzarena andrea: 2022ko ekitaldiari dagozkion 1.400 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.
- Koldo Amezketa Díaz jauna: 2022ko ekitaldiari dagozkion 1.400 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.
- Mª Carmen Segura Moreno andrea: 2022ko ekitaldiari dagozkion 700 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.
- Idoia Zabaleta Arregui andrea: 2022ko ekitaldiari dagozkion 1.400 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.
- Ainhoa Unzu Gárate andrea: Ez du ordainsaririk ez eta konpentsazio ekonomikorik jaso entitatearen eskutik.
- Asier Baztan Beperet jauna: 2022ko ekitaldiari dagozkion 700 euro jaso ditu, dieta gordin gisa, Administrazio Kontseiluko bilkuretara bertaratzegatik.